Pozycjonowanie sklepu internetowego – 8 najwa偶niejszych element贸w

Na pozycjonowanie sklepu internetowego sk艂ada si臋 mn贸stwo czynnik贸w. Potrzeba wiele czasu i do艣wiadczenia, aby zrozumie膰 je wszystkie i zda膰 sobie spraw臋 z tego, jak wiele, czasami drobnych element贸w, mo偶e wp艂yn膮膰 na pozycje naszego sklepu w wyszukiwarce Google.

W poni偶szym artykule postaram si臋 w spos贸b mo偶liwie zrozumia艂y wyt艂umaczy膰 najwa偶niejsze z nich, tworz膮c obszerne zestawienie 8 najwa偶niejszych element贸w, kt贸re musimy wzi膮膰 pod uwag臋 w procesie optymalizacji i pozycjonowania naszego sklepu internetowego. Zatem – zaczynajmy.

1. Optymalizacja tag贸w title i description

Jednym z najwa偶niejszych element贸w, kt贸rymi musimy zaj膮膰 si臋 w trakcie optymalizacji naszego sklepu internetowego (a najlepiej na samym pocz膮tku naszej przygody z optymalizacj膮 sklepu) s膮 metatagi title i description. Ich prawid艂owa optymalizacja jest wa偶na ze wzgl臋du zar贸wno na u偶ytkownik贸w, jak i roboty Google.

Tytu艂 strony mo偶e mie膰 od 50 do 60 znak贸w (maksymalnie 600 pikseli). Dobrze skonstruowany tag title (definiowany jako <title>Tytu艂 strony<title> w sekcji <head> podstrony) pozwoli nam na zwi臋kszenie CTR (dobry tytu艂 mo偶e zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do klikni臋cia w艂a艣nie w nasz膮 stron臋). Druga kwestia to oczywi艣cie SEO – dobrze stworzony tytu艂 z dobrze dobranymi s艂owami kluczowymi pozwoli nam zwi臋kszy膰 nasz膮 pozycj臋 w Google (oczywi艣cie przy zachowaniu optymalizacji pozosta艂ych element贸w). Przy tworzeniu tytu艂贸w musimy jednak pami臋ta膰 o tym, aby nie upycha膰 s艂贸w kluczowych i zr贸wnowa偶y膰 zar贸wno kwestie zwi膮zane z u偶ytkownikami jak i robotami Google – przeoptymalizowany tytu艂 z upchni臋tymi s艂owami kluczowymi mo偶e mie膰 odwrotny skutek – zmniejszy膰 nam CTR i obni偶y膰 pozycj臋 strony w Google. Jednym s艂owem: musimy w tym wszystkim zachowa膰 zdrowy rozs膮dek i po艂膮czy膰 dobre SEO z umieszczaniem w tytule tych informacji, kt贸re rzeczywi艣cie znajduj膮 si臋 na stronie. Ka偶da podstrona (czy to kategoria czy produkt) powinna mie膰 unikalny tytu艂, aby unikn膮膰 wzajemnej kanibalizacji s艂贸w kluczowych.

Drugi metatag o kt贸rym mowa to metatag description. Meta Description to opis, kt贸ry wy艣wietla si臋 u偶ytkownikom pod tytu艂em w wyszukiwarce Google. W opisie r贸wnie偶 mamy pewne ograniczenia – d艂ugo艣膰 takiego opisu mo偶e bowiem wynosi膰 maksymalnie 300 znak贸w (d艂ugo艣膰 opisu zosta艂a znacznie wyd艂u偶ona pod koniec 2017 roku). Przy tworzeniu opisu musimy pami臋ta膰 o tym, 偶e jego zadaniem musi by膰 przekazanie u偶ytkownikowi informacji o tym, co zawiera podstrona oraz jednocze艣nie zach臋ci膰 go do klikni臋cia i przej艣cia w艂a艣nie do naszego sklepu.

Je艣li asortyment naszego sklepu ogranicza si臋 do kilkunastu b膮d藕 kilkudziesi臋ciu produkt贸w to z powodzeniem mo偶emy samemu stworzy膰 unikalne i optymalne metatagi title oraz description. Jednak co w przypadku, kiedy nasz sklep zawiera kilkaset lub nawet kilka tysi臋cy produkt贸w? Ich r臋czna optymalizacja by艂aby niestety w贸wczas bardzo pracoch艂onna, dlatego te偶 w takich wypadkach powinni艣my skorzysta膰 z gotowych schemat贸w. Wi臋kszo艣膰 system贸w sklepowych umo偶liwia nam stworzenie prostego schematu (np %nazwa_artyku艂u% – %nazwa_sklepu%), pod kt贸ry b臋d膮 podstawiane odpowiednie zmienne. W tym wypadku jedyne co musimy zrobi膰, to dobrze przemy艣le膰 wygl膮d metatag贸w oraz stworzy膰 stosown膮 struktur臋. W przypadku kategorii post臋pujemy podobnie – je艣li jest ich niewiele, po艣wi臋膰my czas na ich r臋czn膮 optymalizacj臋. Je艣li natomiast jest ich du偶o, pomy艣lmy nad stosownym schematem.

Odpowiednie schematy i dobrze stworzone metatagi title i description znacznie poprawi膮 nasze wyniki r贸wnie偶 podczas pozycjonowania naszego sklepu na d艂ugi ogon (long tail). Dzi臋ki temu potencjalni klienci mog膮 trafi膰 do naszego sklepu kieruj膮c si臋 bezpo艣rednio do konkretnego, poszukiwanego produktu.

2. Adresy URL

Kolejnym wa偶nym krokiem podczas optymalizacji sklepu internetowego jest stworzenie przyjaznych adres贸w URL w obr臋bie naszej witryny. Adres URL to adres strony, kt贸ry widzimy na pasku w przegl膮darce i w wyszukiwarce. Adresem URL jest np. https://www.greenweb.pl/audyt-strony-internetowej/. Zwr贸膰 uwag臋, 偶e adres ten jest przejrzysty – nie ma tu 偶adnych nieproszonych znak贸w, ci膮g贸w liczb, a adres dok艂adnie wskazuje nam to, czego mo偶emy spodziewa膰 si臋 na danej podstronie po klikni臋ciu w ten偶e adres.

Przy optymalizacji adres贸w URL musimy pami臋ta膰 o kilku wa偶nych zasadach:

  • adresy URL powinny by膰 mo偶liwie kr贸tkie, nie powinny by膰 przesadnie d艂ugie,
  • powinni艣my u偶ywa膰 my艣lnika jako separatora s艂贸w,
  • adresy URL powinny odpowiada膰 temu, co znajduje si臋 na danej podstronie (zatem je艣li dana podstrona zawiera produkt, np. Naw贸z do ro艣lin balkonowych marki Target, niech link wygl膮da 鈥nawoz-do-roslin-balkonowych-target,
  • pozb膮d藕my si臋 z adresu zb臋dnych znak贸w (np. niepotrzebnych liczb, ci膮g贸w znak贸w, nieokre艣lonych s艂贸w).

W przypadku sklep贸w, gdzie w asortymencie posiadamy du偶膮 liczb臋 produkt贸w musimy stale kontrolowa膰 poprawno艣膰 dzia艂ania naszych adres贸w URL. Mo偶emy to zrobi膰 m.in. w bezp艂atnym narz臋dziu Google dla Webmaster贸w. Narz臋dzie Google Search Console wska偶e nam b艂膮d, je艣li takowy wyst膮pi. Je艣li pojawi nam si臋 b艂膮d adresu pomy艣lmy o odpowiednim przekierowaniu lub np. o osobnej kategorii z archiwum. Unikajmy stron 404, kt贸re nie przekieruj膮 u偶ytkownika do innego, powi膮zanego produktu – takie 藕le skonstruowane strony 404 mog膮 przyczyni膰 si臋 do utraty potencjalnych klient贸w.

3. Mapa witryny XML

Z adres贸w URL przejd藕my p艂ynnie do mapy witryny w formacie XML. Mapa witryny zawiera w sobie wszystkie adresy URL, jakie znajduj膮 si臋 w obr臋bie naszego sklepu internetowego. Sklepy charakteryzuj膮 si臋 du偶膮 ilo艣ci膮 produkt贸w, a co za tym idzie, tak偶e podstron. Przy tak du偶ej ilo艣ci stron roboty Google mog膮 si臋 鈥瀙ogubi膰鈥. Warto zatem wskaza膰 im drog臋 do prawid艂owej indeksacji naszego sklepu, udost臋pniaj膮c mu map臋 naszej strony w formacie XML. Opr贸cz stworzenia mapy i dodania jej do Google Search Console musimy pami臋ta膰 r贸wnie偶 o jej aktualizacji. Oprogramowania sklep贸w cz臋sto same aktualizuj膮 map臋 strony, je艣li tego nie robi膮 mo偶emy np. doda膰 zadanie do CRONa, kt贸re b臋dzie uruchamia膰 si臋 samo i samo b臋dzie tak膮 map臋 aktualizowa膰. Je艣li nasz system sklepowy nie daje nam takiej mo偶liwo艣ci, musimy sami pami臋ta膰 o aktualizacji naszej mapy.

4. Opisy produkt贸w i kategorii

Tworzenie unikalnych tre艣ci w obr臋bie stron internetowych jest wa艂kowane (content is king!) w niemal偶e wszystkich artyku艂ach dotycz膮cych optymalizacji stron i sklep贸w internetowych – i s艂usznie. To niezwykle wa偶ne, aby tre艣ci w naszym sklepie by艂y unikalne, zar贸wno je艣li chodzi o por贸wnanie z tre艣ciami z innych sklep贸w jak i w obr臋bie naszego sklepu.

Handluj膮c r贸偶nymi produktami cz臋sto mo偶emy dosta膰 gotowe dane od producent贸w: zdj臋cia, parametry techniczne oraz opisy. Te ostatnie warto zmieni膰, staraj膮c si臋 o posiadanie w艂asnych, autorskich tre艣ci. Przy tworzeniu opis贸w mo偶emy wspiera膰 si臋 zdj臋ciami, opisuj膮c wygl膮d produktu, specyfikacj膮 techniczn膮, opisem przeznaczenia, zastosowania czy dzia艂ania danego produktu a tak偶e opiniami, jakie o danym produkcie maj膮 klienci czy recenzjami na ich temat (tutaj pole do popisu maj膮 benefity, kt贸re mog膮 otrzymywa膰 klienci naszego sklepu w zamian za pozostawienie recenzji b膮d藕 opinii – ale to temat na osobny wpis).

Podczas tworzenia opisu warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na j臋zyk korzy艣ci, przedstawiaj膮c klientowi zalety wynikaj膮ce z zakupu danego produktu. Zanim stworzymy nowy opis warto r贸wnie偶 sprawdzi膰 jakie s艂owa kluczowe powi膮zane s膮 z danym produktem b膮d藕 kategori膮. Unikajmy nienaturalnego upychania s艂贸w kluczowych, pami臋tajmy, 偶e mimo wszystko w opisie produktu wa偶ne jest to, aby nasz klient m贸g艂 go w prosty spos贸b przeczyta膰 i zrozumie膰.

Opr贸cz produkt贸w warto zadba膰 r贸wnie偶 o optymalizacj臋 (b膮d藕 stworzenie, je艣li jeszcze ich nie ma) opis贸w w kategoriach (r贸wnie偶 wszystkich podkategoriach), podstronach producent贸w, landing pageach (je艣li takie istniej膮) oraz na stronie g艂贸wnej. Je艣li w swoim sklepie prowadzimy blog to r贸wnie偶 tam powinni艣my zwr贸ci膰 uwag臋 na to, czy nasze wpisy s膮 odpowiednio zoptymalizowane, czy zawieraj膮 odpowiednie s艂owa kluczowe w tre艣ci. By膰 mo偶e jeste艣my w stanie je jeszcze rozbudowa膰 o dodatkow膮 tre艣膰 b膮d藕 delikatnie nasyci膰 je s艂owami kluczowymi, kt贸re s膮 ch臋tnie wyszukiwane przez u偶ytkownik贸w, a kt贸rych nie ma w naszych wpisach?

5. Linkowanie wewn臋trzne

Bardzo du偶o m贸wi si臋 o budowaniu profilu link贸w do naszej strony (sama m贸wi臋 o tym w punkcie 贸smym tego wpisu). Linki mia艂y, maj膮 i jeszcze d艂ugo b臋d膮 mia艂y wp艂yw na pozycjonowanie. Ale czy tylko linki prowadz膮ce z innych stron b臋d膮 wp艂ywa膰 na pozycje naszego sklepu internetowego w Google? Odpowied藕 brzmi: nie. Wa偶ne jest r贸wnie偶 linkowanie wewn臋trzne, czyli linkowanie na r贸偶ne s艂owa kluczowe w obr臋bie naszego sklepu internetowego.

Linkowaniem wewn臋trznym b臋dzie zar贸wno menu g艂贸wne (to, kt贸re zaprojektujemy u g贸ry czy z boku naszego sklepu jak i to, kt贸re umie艣cimy w stopce), okruszkowe menu (czyli tzw. breadcrumbs: s膮 to linki nawigacyjne wskazuj膮ce nam miejsce, w kt贸rym obecnie si臋 znajdujemy) jak i linki, kt贸re umie艣cimy w tre艣ciach na naszej stronie.

Linkowa膰 mo偶emy np. z bloga do wa偶nych kategorii czy kluczowych produkt贸w lub z produkt贸w, umieszczaj膮c sekcj臋 鈥濱nni przegl膮dali r贸wnie偶鈥 i kieruj膮c z niej do podobnych b膮d藕 powi膮zanych produkt贸w (jest to dobre nie tylko ze wzgl臋du na SEO, ale r贸wnie偶 cz臋sto mo偶e mie膰 wp艂yw na decyzje zakupowe u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych sklep: przyk艂ad, klient przegl膮da nawozy do trawnik贸w, w sekcji z powi膮zanymi produktami poka偶emy r贸wnie偶 preparat na chwasty na trawniku: w ten spos贸b klient mo偶e zdecydowa膰 si臋 na zakup takiego produktu a robot Google b臋dzie mia艂 wi臋ksze mo偶liwo艣ci poruszania si臋 po sklepie).

6. Rozbudowane wyniki wyszukiwania

Kolejnym elementem optymalizacji sklepu s膮 rozbudowane wyniki wyszukiwania, czyli tzw. rich snippets. Dzi臋ki ich zastosowaniu mo偶emy niezwykle skutecznie przyci膮gn膮膰 uwag臋 u偶ytkownik贸w wyszukiwarki do naszego sklepu. W rich snippets mog膮 znale藕膰 si臋 m.in. cena, opinia u偶ytkownik贸w wraz z gwiazdkami, liczba oddanych ocen czy informacja o tym, czy produkt znajduje si臋 na magazynie. Du偶a ilo艣膰 informacji podana ju偶 z poziomu wyszukiwarki pomo偶e klientowi ju偶 na tym etapie podj膮膰 wst臋pn膮 decyzj臋 zakupow膮 (je艣li np. produkt ma wysok膮 ocen臋 i wiele opinii) oraz zach臋ci膰 do klikni臋cia w link do naszego sklepu.

Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego? Napisz do nas!

7. Szybko艣膰 艂adowania si臋 sklepu

Ca艂kiem niedawno Google og艂osi艂, 偶e od lipca 2018 szybko艣膰 艂adowania si臋 strony b臋dzie mia艂o realny wp艂yw na pozycj臋 w wynikach wyszukiwania na urz膮dzeniach mobilnych. Jest to teraz g艂贸wny pow贸d do tego, aby na powa偶nie zaj膮膰 si臋 optymalizacj膮 szybko艣ci wczytywania si臋 naszego sklepu. Od dawna s艂yszy si臋, 偶e u偶ytkownik nie b臋dzie czeka艂 w niesko艅czono艣膰 a偶 za艂aduje mu si臋 nasza strona, niekt贸re 藕r贸d艂a podaj膮, 偶e mamy zaledwie 5 sekund aby zatrzyma膰 potencjalnego klienta w naszym sklepie. Je艣li w tym czasie nasz sklep nie wczyta si臋, istnieje realne prawdopodobie艅stwo, 偶e nasz niedosz艂y klient zrezygnuje z dalszego oczekiwania.聽Teraz do tego dojdzie realny wp艂yw na wyniki w wyszukiwarce.

Optymalizacja szybko艣ci 艂adowania si臋 sklepu to temat na osobny artyku艂, poniewa偶 wp艂yw na szybko艣膰 dzia艂ania sklepu ma naprawd臋 wiele czynnik贸w. W艣r贸d tych najwa偶niejszych, od kt贸rych warto zacz膮膰, znajduje si臋 ilo艣膰 danych, kt贸re znajduj膮 si臋 na stronie, a kt贸re musi wczyta膰 u偶ytkownik (w tym np. ilo艣膰 i rozmiar zdj臋膰), czas odpowiedzi serwera oraz sam kod sklepu oraz skrypt贸w, kt贸re r贸wnie偶 musz膮 si臋 wczyta膰.

8. Linkowanie zewn臋trzne

Linki przychodz膮ce to temat rzeka, kt贸ry mo偶na by艂oby podzieli膰 na kolejne 10 podrozdzia艂贸w, kt贸re z kolei mo偶na by艂oby opisa膰 w nast臋pnych obszernych wpisach na blogu. Niemniej jest to tak wa偶ny element pozycjonowania naszego sklepu internetowego, 偶e nie mo偶na by艂oby go pomin膮膰.

Cho膰by nie wiadomo jak bardzo zmienia艂y si臋 zasady i wytyczne Google odno艣nie optymalizacji stron i cho膰by nie wiadomo jak bardzo Google odcina艂 si臋 od linkowania i twierdzi艂, 偶e zdobywanie link贸w warto zast膮pi膰 optymalizacj膮 – taki moment jeszcze d艂ugo nie nast膮pi – linkowanie zawsze b臋dzie pe艂ni艂o jedn膮 z najwa偶niejszych funkcji w trakcie pozycjonowania ka偶dej strony w internecie. Sam fakt nie ulega zmianie, z roku na rok zmieniaj膮 si臋 jednak zasady samego linkowania – jedne linki przestaj膮 mie膰 znaczenie, inne staj膮 si臋 bardziej znacz膮ce. Google stale pracuje nad tym, aby jako艣膰 link贸w by艂a coraz lepsza a ilo艣膰 SPAMu coraz mniejsza. Zanim pozyskamy link do naszego sklepu musimy ka偶dorazowo przemy艣le膰 to, czy link ten aby na pewno nam si臋 przyda, tzn. czy jest warto艣ciowy?

Nie zmieniaj膮 si臋 r贸wnie偶 konsekwencje, kt贸re mo偶emy ponie艣膰 za przyp艂yw du偶ej ilo艣ci 鈥瀦艂ych鈥 link贸w – za takie dzia艂ania nadal mo偶na otrzyma膰 filtr.

Pozyskiwanie link贸w do sklepu internetowego wi膮偶e si臋 z opracowaniem odpowiedniej strategii. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e wa偶ne jest, aby linki nie by艂y kierowane wy艂膮cznie do strony g艂贸wnej, ale r贸wnie偶 do stron kategorii, producent贸w, produkt贸w a nawet do bloga. Wa偶na jest tutaj r贸wnie偶 dywersyfikacja – nale偶y zadba膰 o tym, 偶eby linki pochodzi艂y z r贸偶nych 藕r贸de艂, mia艂y r贸偶ne anchory i przekazywa艂y nam r贸偶n膮 “moc”.

Potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego? Napisz do nas!

6 komentarzy

  • Marcin Mar膰

    Marcin Mar膰

    Reply

    Z technikali wa偶ne jeszcze, aby sklep posiada艂 SSL.

  • Kamil

    Kamil

    Reply

    Od jakiego艣 czasu s艂ysza艂em 偶e linkowanie zewn臋trzne nic nie daje. Jak to aktualnie z tym jest? Bo piszesz o nim, czyli musi dzia艂a膰 a z drugiej strony s艂ysz臋 to co napisa艂em wy偶ej. Pozdrawiam 馃檪

    • Marta

      Marta

      Reply

      Cze艣膰. Dzi臋kuj臋 za komentarz. Tak jak napisa艂am we wpisie – linki zewn臋trzne by艂y, s膮 i jeszcze d艂ugo b臋d膮 mia艂y du偶y wp艂yw na pozycjonowanie :-).

  • Adrian Pakulski

    Adrian Pakulski

    Reply

    Doda艂bym przy linkowaniu zewn臋trznym podpunkt a propos roli w艂a艣ciciela sklepu w d艂ugoterminowej strategii linkbuildingu.

    Bo, jako, 偶e coraz trudniej o pozyskiwanie link贸w, za kt贸re nie trzeba zap艂aci膰, wobec tego nasza bran偶a musi albo:

    – nauczy膰 si臋 edukowa膰 w艂a艣cicieli e-commerce do wsparcia w dzia艂alno艣ci offline’owych, z kt贸rych to wpadaj膮 najmocniejsze BL ze stron, do jakich nie spos贸b “dorwa膰 si臋” od tak (np. je艣li sklep jest organizatorem wydarzenia, sponsorem lub prowadzi aktywn膮 kampani臋 “dar贸w losu” i pochodne),

    albo

    – u艣wiadomi膰 e-commerce, z jakimi kosztami wi膮偶e si臋 mocny linkbuilding, bo pozyskanie BL dofollow od blogera, to nie jest klepni臋cie komentarza w polu formularza, a budowa relacji, rozmowa telefoniczna, dodatkowy bud偶et na zakup tej powierzchni reklamowej (np. op艂acenie zakupu publikacji z wszytym linkiem, albo op艂acanie blogera w modelu flat-fee za link z sidebara itd.), a do tego dochodzi jeszcze przygotowanie publikacji, negocjacja warunk贸w. Jasne, mo偶na zrobi膰 to pewnie przez platformy 艂膮cz膮ce agencje SEO z wydawcami, ale sami wiecie jak z jako艣ci膮 serwis贸w w zasi臋gu kilkuset z艂 netto.

    Te np. dary losy i pozyskiwanie z nich link贸w jest coraz ch臋tniej wykorzystywane w szeroko rozumianej bran偶y fashion (np. kosmetyki, ubrania), aran偶acja wn臋trz, bran偶a parentingowe.

    Na pytanie – czy rzeczywi艣cie pozyskanie 1 BL od 1 blogera, za kt贸ry trzeba zap艂aci膰 np. 500 z艂 netto + czasem jaki na pozyskanie tego 1 BL po艣wi臋ci agencja SEO jest rzeczywi艣cie uzasadnione rachunkiem ekonomicznym, to odpowiedzia艂bym, 偶e nie. Tylko co z tego. To teraz nie sklep, kt贸ry wchodzi na rynek stawia warunki, a sklepy, kt贸re ju偶 na nim s膮. I je艣li np. w bran偶y jaki艣 sklep uskutecznia艂 linkbuilding w艂a艣nie przy wykorzystaniu “dar贸w los贸w” albo sponsoringu, budowy relacji offline z partnerami, dostawcami, ekspozycj膮 na bran偶owych targach, to ten nowy sklep mo偶e tylko zacisn膮膰 z臋by i pr贸bowa膰 odtworzy膰 ten proces w艂asnymi zasobami. Albo po艂o偶y膰 si臋 i le偶e膰. Tak to dzi艣 wygl膮da.

    Pozdrawiam

    Paq

    • Marta

      Marta

      Reply

      Cze艣膰 Adrian. Dzi臋kuj臋 za bardzo merytoryczny komentarz. Zgadzam si臋 z Tob膮 w 100%. To, o czym piszesz, to tak naprawd臋 temat na osobny wpis, a nawet posz艂abym dalej – bo i na osobn膮 ksi膮偶k臋. Niewiedza w艂a艣cicieli sklep贸w i stron jest kolosalna. Cz臋sto wynika z braku zainteresowania lub czasu ale te偶 niestety bardzo cz臋sto z niech臋ci Agencji i spec贸w SEO do edukowania Klient贸w – im cz臋sto jest na r臋k臋 to, 偶e Klienci takiej wiedzy nie maj膮. W ko艅cu jakby mieli, cho膰 podstawow膮, pomy艣l jak wiele Agencji posz艂oby ju偶 dawno na bruk. Druga kwestia to nadal brak 艣wiadomo艣ci co do tego, 偶e porz膮dne pozycjonowanie sklepu wi膮偶e si臋 z zainwestowaniem sporego bud偶etu – i to nie na miesi膮c, dwa, czy p贸艂 roku, ale na lata. Pozycjonowanie sklepu to niezwykle z艂o偶ony proces. Do tego dochodzi nasza specyficzna bran偶a, kt贸ra sama siebie z偶era od 艣rodka oferuj膮c klientom pozycjonowanie za 100 z艂, oszukiwanie w艂a艣cicieli stron i manipulowanie wynikami a efekt ko艅cowy jest jaki jest. Jest te偶 druga strona medalu – mikroprzedsi臋biorcy z naprawd臋 ma艂ymi bud偶etami, kt贸rzy maj膮 sw贸j ma艂y zak艂ad gdzie艣 w centrum betonowej d偶ungli lub w ma艂ym mie艣cie, kt贸rzy chcieliby cho膰 troch臋 zaistnie膰 ze swoim biznesem w internecie. Szukaj膮 kogo艣 do pomocy i zderzaj膮 si臋 z “ekspertami”, kt贸rzy wmawiaj膮 im, 偶e pozycjonowanie kosmetyczki w Korfantowie to jedyna dobra opcja i chc膮 za to 2000 z艂 netto na miesi膮c z umow膮 na 2 lata bez mo偶liwo艣ci wypowiedzenia. I wtedy ta kosmetyczka, z braku laku ale i potrzeby znalezienia klient贸w, z g艂ow膮 pe艂n膮 sprzecznych informacji, ostatecznie oddaje sw贸j biznes w r臋ce innego specjalisty, kt贸ry za 150 z艂 (no bo przecie偶 to tylko 150 z艂) zagwarantowa艂 jej TOP3 w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Panoramy Firm. I tak to si臋 kr臋ci.

      Odno艣nie roli samego w艂a艣ciciela w pozyskiwaniu link贸w pisa艂 te偶 ostatnio Szymon S艂owik. Tutaj warto te偶 wkroczy膰 samemu, my jako Agencja mo偶emy zrobi膰 research na wst臋pie chocia偶by przy pomocy narz臋dzi typu Brand24 lub przy pomocy Google Grafika (i wyszukiwaniem obrazem) aby znale藕膰 wzmianki na temat sklepu, kt贸re ju偶 kiedy艣 pojawi艂y si臋 na stronach. Wtedy czy to my, czy W艂a艣ciciel mo偶emy postara膰 si臋 o podlinkowanie z takich informacji b膮d藕 logotyp贸w. Z do艣wiadczenia wiem, 偶e wi臋ksz膮 si艂臋 przebicia ma zawsze Klient, kt贸ry ju偶 z dan膮 firm膮 wsp贸艂pracowa艂, ni偶 my jako Agencja, kt贸ra w jego imieniu pisze.

      • Adrian Pakulski

        Adrian Pakulski

        Reply

        Da艂bym lajka przy Twoim komentarzu, ale nie mam jak 馃槈 (bo komentarz przeczyta艂em, zgadzam si臋 i nie mam wi臋cej nic do dodania).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>