Dodawanie czatu Messengera na stronę i w sklepie

Dodawanie czatu Messengera na stronę i w sklepie

Facebook umożliwia nam od niedawna dodawanie na swoją stronę internetową czatu (Customer Chat), dzięki któremu możemy mieć stały kontakt z użytkownikami na naszej stronie. Dodanie czatu jest niezwykle proste, a wiadomości od użytkowników możemy odbierać nawet na naszym telefonie. Co ważne – wiadomości odbierane są przez Messenger, więc są one potem w naszym Facebookowym archiwum, korespondencję możemy przenieść także z naszej strony na Facebooka. Jest to na pewno bardzo wygodne rozwiązanie, które zafundował nam Facebook.

Sam dodatek dokładniej opisany jest na stronie Facebooka.

Ważne – aby móc dodać Messengera na swoją stronę, musi ona obligatoryjnie być wyposażona w protokół SSL!

Jak dodać Messengera na zwykłą stronę?

1. Krok 1

Wchodzimy na stronę Facebook App, gdzie dodajemy nową aplikację. Możemy nazwać ją tak, jak nasza strona. Po dodaniu Aplikacji ukaże nam się panel, w którym możemy wybrać jakiego typu aplikację chcemy stworzyć. Mamy też już nadany App ID, który zapisujemy – będzie nam potrzebny w kolejnych krokach. Następnie wybieramy Messengera i klikamy Set Up.

2. Krok 2

Kiedy stworzymy aplikację, kolejnym krokiem będzie jej konfiguracja. W zakładce „Token Generation” generujemy token – musimy tutaj wybrać naszą stronę na Facebooku, do której chcemy się podłączyć na naszej stronie.

Następnie przechodzimy do zakładki Settings > Basic i uzupełniamy wszystkie dane, musimy także dodać linki do polityki prywatności i warunki usług. Po ich dodaniu możemy włączyć naszą aplikację jako publiczną.

3. Krok 3

Przechodzimy na nasz Fanpage na Facebooku. Wchodzimy tam w ustawienia, gdzie klikamy zakładkę Platforma Messengera. Wpisujemy tutaj App ID i klikamy Link.

Poniżej w polu Whitelist Domains dodajemy adres naszej strony, wskazując, że jest to zaufana strona.

4. Krok 4

Teraz przechodzimy do osadzenia naszego dodatku na stronie. Do wrzucenia mamy dwa kody. Pierwszy dodajemy w sekcji <body> i wygląda on następująco:

<div class="fb-customerchat"
page_id="<PAGE_ID>"
ref="<OPTIONAL_WEBHOOK_PARAM>"
theme_color="<HEX_COLOR_CODE>"
logged_in_greeting="<GREETING_MESSAGE_FOR_LOGGED_IN_USERS>"
logged_out_greeting="<GREETING_MESSAGE_FOR_LOGGED_OUT_USERS>">
</div>

Kolejny dodajemy w sekcji <head>, pamiętając aby w miejscu „twoj_id” wpisać swój App ID. Język poniższego kodu już jest ustawiony na język polski.

<script>
window.fbAsyncInit = function() {
FB.init({
appId : 'twoj_id',
xfbml : true,
version : 'v2.6'
});
};

(function(d, s, id){
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) {return;}
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js";
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
</script>

Dlaczego Messenger nie działa na mojej stronie?

Powodów może być kilka – od bardzo prostych, czyli po prostu popełniliśmy błąd gdzieś w trakcie instalacji modułu, po bardziej skomplikowane. Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie – np. jednym z powodów, dla których ostatnio nie działał nam Messenger na jednej ze stron był.. CloudFlare, który był podpięty pod jedną ze stron i skutecznie blokował czat.

One thought on “Dodawanie czatu Messengera na stronę i w sklepie”

  1. Czat facebooka na stronie w moim przypadku znacząco poprawił ilość zapytań od klientów. Jest to na pewno bardzo szybka forma kontaktu, która pozwala przełożyć ruch na stronie na Leady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *